Bel-cable.ru

Блог инженера Электрика
0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Трансформаторы силовые, ТС-160, ТСА-160-1, ТС-160-1, ТС-160-2, ТС-160-3, ТС-160-4, ТСШ-160, ТСШ-170, ТСШ-170-3

Трансформаторы силовые, ТС-160, ТСА-160-1, ТС-160-1, ТС-160-2, ТС-160-3, ТС-160-4, ТСШ-160, ТСШ-170, ТСШ-170-3.

Этот ряд трансформаторов выпускался как на разрезных, стержневых сердечниках из стальной ленты, марки Э-320, так на и броневых сердечниках, изготовленных из штампованных Ш-образных пластин УШ30х60. Все они разрабатывались и предназначались в основном, для питания телевизионных приёмников чёрно-белого изображения и бытовой радио-аппаратуры.

Необходимо иметь в виду, что приведённые здесь моточные данные, могут отличаться на имеющиеся у Вас трансформаторы, в связи с изменениями ТУ, заводов изготовителей, прошествии времени и прочих условий и их следует принимать, только как основу. При необходимости определить более точно количество витков обмоток имеющегося у Вас трансформатора, намотайте дополнительную обмотку с известным количеством витков, замерьте на ней напряжение и по полученным данным просчитайте ваш трансформатор.

Design [ edit ]

The Airbus Helicopters H160 takes advantage of several advanced manufacturing technologies and materials in order to produce a lighter, more efficient design. One weight-saving measure was the replacement of conventional hydraulic landing gear and brakes with electrical counterparts, the first helicopter in the world to do so; according to Airbus the elimination of hydraulic components makes the rotorcraft both lighter and safer. [5] [6] In 2015, Airbus claimed that the all-composite H160 would deliver the same basic performance as the rival AgustaWestland AW139 while being a ton lighter, having a lower fuel consumption and offering 15–20% lower direct operating costs. [1] The composite fuselage also provided for greater design freedom of the rotorcraft’s external styling. [5] During the aircraft’s development, features such as full de-icing equipment and a fly-by-wire control system, were deemed too heavy or costly for the benefits involved and were eliminated. [1]

Читайте так же:
Автомат прогрузки автоматических выключателей

The H160 is the first rotorcraft to feature the Blue Edge five-bladed main rotor. This incorporates a double-swept shape that reduces the noise generation of blade-vortex interactions (BVI), a phenomenon which occurs when the blade impacts a vortex created at its tip, resulting in a 3–4 dB noise reduction and raising the effective payload by 100 kg (220 lb) compared with a scaled Eurocopter AS365 Dauphin rotor design. [6] [8] Aerodynamic innovations include a biplane tailplane stabiliser for greater low speed stability, and a quieter canted fenestron which combined produce an extra 80 kg of lift. [1] The H160 is the first civilian helicopter to utilise a canted fenestron anti-torque tail rotor. [5] The H160 will be powered by two Turbomeca Arrano turboshaft engines; a second engine, the Pratt & Whitney Canada PW210E, was to be offered as an alternative option, but this was eliminated due to insufficient power output and to reduce design complexity. [26] [5] A redundant backup for the gearbox lubrication system enables in excess of five hours of flight following a primary failure without causing mechanical damage. [27]

In early 2015, Airbus claimed that the H160 is intended to have a «day one» availability rate expectation exceeding 95 percent. The H160 features the Helionix avionics suite, the cockpit being equipped with a total of four 6 in × 8 in (15 cm × 20 cm) multifunctional displays. Airbus Helicopters collaborated with Esterline CMC to develop portions of the avionics, such as the CMA-9000 Flight Management System and the CMA-5024 GPS landing system sensor, to automate the landing process. [28] A full flight simulator has also been developed for the H160, in partnership with Helisim and Thales Group. [29] The avionics provide a level of commonality with the company’s earlier Eurocopter EC145 T2 and Eurocopter EC175 helicopters. Commentators have stated that this commonality to be similar to AgustaWestland’s rotorcraft family concept. [8] [15]

Читайте так же:
Выключатель для душевой кабины

Особенности выбора и заказа устройства

В компании «Ф и Ф» можно купить эластичные муфты и DS в СПб. Мы отправляем товары в любую точку России. Вместе с каждым изделием клиент получает официальную гарантию от Flender. У нас вы сможете:

  • проконсультироваться с техническими инженерами по подбору комплектующих;
  • заключить договор на сервисное обслуживание;
  • воспользоваться бесплатным гарантийным обслуживанием;
  • заказать установку и настройку приводной техники и подшипниковой продукции.

Заказывайте технику и комплектующие с помощью формы на сайте или по номерам: +7 (812) 320 90 34, +7 (812) 572 15 81! Оперативная сборка заказа, возможность заказать редкие детали от Флендер.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector